Керівництво «Севморпорту» підозрюється у ухилянні від сплати податків на 4 мільйони рублів

“Слідчий комітет  РФ по Криму” розпочав кримінальне провадження за фактом приховування керівництвом підприємства 4 мільйони рублів, призначенних для погашення боргів. Севастопольський порт має десятки відкритих виконавчих проваджень через борги на десятки мільйони рублів.

Про це  повідомляє «Слідчий комітет РФ по Криму».

Кримінальну справу за фактом приховування коштів «ДУП «Севастопольський морський порт» за рахунок яких має здійснюватися стягнення податків, зборів, страхових внесків (ч. 1 ст. 199.2 КК РФ) розслідує транспортний відділ «слідчого комітету».

«За даними слідства, керівництво Севастопольського морського порту, свідомо знаючи, що у розрахункових рахунках є неоплачені інкасові доручення на оплату заборгованості з податків і зборів, приховали кошти, рахунок яких у порядку, передбаченому законодавством РФ, має бути стягнуто недоїмки з податків, ухваливши рішення про здійснення розрахунків із кредиторами через розрахункові рахунки третіх осіб», — йдеться у повідомленні.

Також йдеться про те, що з березня по листопад 2021 року кошти, що надходять від здійснення виробничо-господарської діяльності, витрачалися на цілі, не пов’язані зі сплатою податків — було приховано понад 4 млн. руб., за рахунок яких має бути стягнуто недоїмки з податків. Розслідування триває.

12 січня 2022 року у порту співробітники ФСБ та слідчі провели обшук з виїмкою документів. Як повідомляє «Новая газета», кримська «влада» запевняє, що главу «Севморпорту» Юрія Баранова силовики не затримували і, поки триває перевірка, його не буде звільнено.

Згідно фінансових показників підприємства, у 2014 році порт втратив 25 мільйонів рублів прибутку, у 2015 — 116 млн. У 2017 році прибутковість зросла, однак порт все одно опинився у «мінусі» на 1,9 млн. У 2018 році «Севморпорт» втратив 188 мільйонів, у 2019 — 103 млн рублів, а в 2020 — 123 мільйони. Отже, з року в рік прибутковість підприємства незмінно падає.

У публікації «В нашу гавань не заходять кораблі. Порти Криму і санкції» Центр журналістських розслідувань розповідав про те, що кримські порти — це яскравий приклад ефективності міжнародних санкцій, введених через російську спробу анексії Криму.

У 2013 році загальний вантажообіг порту Севастополя становив 4 мільйони 800 тисяч тонн. У 2018 він впав до 176 тисяч тонн. За даними Асоціації морських торгових портів РФ, 2020 рік Севастополь закінчив із вантажообігом у 279 тисяч тонн. Сам «Севморпорт» інформацію про обсяг вантажних перевезень не розкриває.

90 % перевезень у кримських портах — це вантажообіг з Росією. Ще десять можна віднести до зовнішньоторгового товарообігу. Це торгівля з країнами, які не підтримують міжнародних кримських санкцій.

У лютому 2020 року «Арбітражний суд Севастополя» прийняв до розгляду заяву фірми «ФОЛ» із Новоросійська, яка вимагає визнати неспроможним державне унітарне підприємство «Севастопольський морський порт». Причиною позову стало те, що заборгованість «Севморпорту» перед компанією «ФОЛ» становила понад 616 тисяч рублів. «Суд» відмовився визнавати порт банкротом.

За даними аналітичної системи «Rusprofile», наразі порт має 57 відкритих виконавчих проваджень на кілька десятків мільйонів рублів через борги за комунальні послуги, стягнення майнового характеру на користь фізичних та юридичних осіб, стягнення податків та зборів, включаючи пені тощо.